Dominika Zamara: Ten rok jest dla mnie bardzo aktywny artystycznie


Ten rok jest dla mnie bardzo aktywny artystycznie
wywiad z Dominiką Zamarą

Dominika Zamara, polska artystka operowa, mieszkająca we Włoszech, opowiada o Karnawale Weneckim, prestiżowej nagrodzie Stradivarii oraz Światowym Tourneé i przygotowaniach do tego wydarzenia.
Co więcej jako najistotniejsze wydarzenie roku wymienia koncert, który z niezwykłą radością wykona po latach nieobecności w Ojczyźnie jeszcze w tym roku na bytomskiej scenie.
Zapraszamy! 



Patrycja Guzek: Na przełomie lutego i marca miałaś okazję zaprezentować się w głównej roli podczas Karnawału Weneckiego. Na czym dokładnie polegał Twój udział i co to za wydarzenie?
Dominika Zamara: Miałam przyjemność zaśpiewać oraz pełnić funkcję dyrektora artystycznego.
Jest to coroczny festiwal wenecki z ogromnymi tradycjami. Miałam możliwość zaśpiewać aż 7 koncertów oraz oper z różnorodnym repertuarem.Wykonałam główną partię w operze barokowej Pergolesiego La Serva Padrona, w operze Donizettiego Napój Miłosny, na Gali Operowej Trzech Sopranów, na Gali Operowych duetów Miłosnych z wybitnym włoskim tenorem Michele Manfrée.
Karnawałowi w Wenecji towarzyszy magiczna atmosfera, gdyż koncerty i opery odbywają się przy płomykach świec, a publiczność ubrana jest w kostiumy z dawnych epok oraz maski.

W zeszłym miesiącu otrzymałaś prestiżową nagrodę Stradivarii A.N.L.A.I. Za jakie osiągnięcia zostałaś wyróżniona?
Jestem niezwykle zaszczycona i wzruszona, iż otrzymałam tę nagrodę w kategorii muzyki klasycznej za osiagnięcia artystyczne na polu muzyki operowej oraz za nagranie DVD z Laudate Pueri Vivaldiego oraz Exultate Jubilate Mozarta.
Nagroda została przyznana w mieście Stradivarii Cremonie i wraz ze mną otrzymał tę nagrodę pierwszy altowiolista Teatro alla Scala.
Podczas tego wydarzenia towarzyszyła mi wybitna orkiestra symfoniczna pod dyrekcją Maestro Paolo Fumei.

W lipcu będziesz koncertować w Tajwanie, to Twój pierwszy koncert w tej części świata?
Zawsze fascynowały mnie kraje orientalne i zawsze marzyłam o tym, aby zaśpiewać w Chinach, Tajwanie, Japonii, Korei.
W lipcu tego roku wreszcie moje marzenie się spełni. Zostałam zaproszona na Międzynarodowy Festiwal Muzyki Klasycznej do Taiwanu. Wykonam najsłynniejsze arie operowe Mozarta, Verdiegio i Pucciniego z orkiestrą symfoniczną po dyrekcją Maestro Thomas Chun-yu Chen. Po koncertach w Taiwanie wyruszam w Tournée po Chinach i Korei.

Przed Tobą kolejne Światowe Tournée, w jakich krajach zaśpiewasz?
Ten rok jest dla mnie bardzo aktywny artystycznie, gdyż koncertuje w wielu krajach świata.
Zaśpiewałam już we Włoszech oraz Grecji. Za tydzień zaśpiewam na południu Włoch w przepięknej Sardynii.
W lipcu będę koncertować w Tajwanie, Chinach i Korei. W sierpniu w Stanach Zjednoczonych (New York, New Jersey, Filadelfia, Princeton oraz Dallas).
We wrześniu zaśpiewam we Francji, natomiast październik jest niezwykle fascynujący, gdyż zaśpiewam w Meksyku w najważniejszym Teatrze, gdzie koncertowała również Maria Callas, Pavarotti i Domingo. Tym samym otworzę operowy sezon artystyczny. Następnie wystąpię również na Kubie na zaproszenie Ambasady Polskiej w Havanie.
Pod koniec tego roku zaśpiewam w Operze w Bytomiu i jest to dla mnie chyba najistotniejsze ponieważ wreszcie po kilku latach nieobecności wystąpię w naszej Ojczyźnie.

Czyli można stwierdzić, że jest to całoroczne Tournée?
Tak, całość jest rozłożona na cały rok 2014.

Jak wyglądają przygotowania do takiej trasy koncertowej?
Sztuka Operowa wymaga ciągłej pracy nad głosem i wielu godzinnych ćwiczeń w samotności przy fortepianie.
Przygotowanie do Tournée wymaga również wielu prób z pianistą, orkiestrą oraz dyrygentem.
Poza tym muszę nauczyć się na pamięć repertuaru. Śpiewam w wielu językach: po włosku, łacinie, polsku, angielsku, hiszpańsku, rosyjsku i francusku.

W maju we Włoszech ukazało się Twoje DVD z muzyką Vivaldiego i Mozarta, dlaczego akurat padł wybór na tych kompozytorów?
Uwielbiam wykonywać dzieła tych wybitnych kompozytorów. Stowarzyszenie Włoskie Stradivari z Cremony oraz Telewizja Cremona, którzy są producentami DVD, zdecydowali się na promocję dzieł sakralnych tych dwóch niezwykłych geniuszów muzycznych: Laudate Pueri Vivaldiego oraz Exultate Jubilate Mozarta. Są to perły muzyki barokowej i klasycznej. Z ogromną satysfakcją i pasją zaśpiewałam te przepiękne dzieła.


Autor: Patrycja Guzek
Zdjęcia: MigaFka
Oficjalna strona www: http://dominikazamara.eu
Oficjalna strona fanclubu: http://dominikazamara.blogspot.com



Warto przeczytać:
-> Konkursy i losowania z okazji 5.urodzin bloga
-> #2 Ja i... bulwersacje tygodnia
-> Nadużywanie alkoholu i alkoholizm jako zagrożenie dla rodziny

Komentarze

  1. świetny blog + zapraszam na mój http://summerlightsgirls.blogspot.com/ obserwacja za obserwację? zacznij :* z chęcią ci to wynagrodzę tym samym

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post i blog :))

    http://roksana-roksanaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam tej artystki aż do dziś. Wydaje mi się, że jest naprawdę utalentowana po przeczytaniu tego wszystkiego i tego jak została nagrodzona. No i oczywiście urody jej nie brak. Z chęcią bym ją spotkała. Udany wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Nam :)
      Zapraszamy w takim razie na stronę Oficjalnego Fanclubu: www.dominikazamara.blogspot.com
      :)

      Usuń
  4. Pani Patrycjo! Dziękuję za tyle wspaniałych wiadomości. Dominika jest szczególnie bliska mojemu sercu i od wielu lat uważnie śledzę jej karierę. Wzrusza mnie swoją osobowością sceniczną, pięknym śpiewem i niezwykłą wrażliwością, nie tylko muzyczną. Szczególnie wspaniałe koncerty w ducie z panem Michele Manfré ( dwa wielkie głosy wyjątkowo zsynchronizowane) i pod batutą maestro Paolo Fumei. Życzę więc Dominice magicznych koncertów podczas tej pięknej, światowej trasy koncertowej,wzruszeń do łez i wspaniałej publiczności. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Patrycjo! Dziękuję za tyle wspaniałych wiadomości. Dominika jest szczególnie bliska mojemu sercu i od wielu lat uważnie śledzę jej karierę. Wzrusza mnie swoją osobowością sceniczną, pięknym śpiewem i niezwykłą wrażliwością, nie tylko muzyczną. Szczególnie wspaniałe koncerty w ducie z panem Michele Manfré ( dwa wielkie głosy wyjątkowo zsynchronizowane) i pod batutą maestro Paolo Fumei. Życzę więc Dominice magicznych koncertów podczas tej pięknej, światowej trasy koncertowej,wzruszeń do łez i wspaniałej publiczności. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem po raz pierwszy, ogromne gratulacje, że tak długo prowadzisz bloga ♥

    http://delavie-paula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluje wywiadu, oraz dobrania idealnie pasującego do wywiadu tytułu.
    I gratuluje poznania takiej osoby i mam nadzieje, że współpraca z tą osobą będzie owocna ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo pierwszy raz widzę tą panią :) Z zaciekawieniem czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawa osoba i gratuluje fajnego wywiadu!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej Pani ale gratuluję bardzo dobrego wywiadu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna Artystka i do tego niezwykle urodziwa...

    OdpowiedzUsuń
  12. Bohdan Stypułkowski16 listopada 2015 22:29

    Dziękuję, Pani Patrycjo, za możliwość poznania twórczości Pani Dominiki Zamary. To moja druga radość na przestrzeni kilku tygodni, albowiem kupiłem b. ciekawą "książkę mego życia" - "Kto się boi prawdy? Walka z cywilizacją chrześcijańską w Polsce". I jeszcze jedno ważne dla Polskiej Kultury wydarzenie! Ministrem Kultury został dziś zaprzysiężony prof. Gliński-dobry klimat dla Kultury Polskiej. Szczęść Boże!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapoznaj się z aktualną Polityką Prywatności bloga Sercem & Pasją pisane Marzenia.
Korzystanie z bloga i pozostawienie komentarza jest jednoznaczne z zaakceptowaniem tej Polityki Prywatności.

Odwiedziny w ostatnie 30 dni

Zapoznaj się z aktualną Polityką Prywatności bloga Sercem & Pasją pisane Marzenia.
Korzystanie z bloga i pozostawienie komentarza jest jednoznaczne z zaakceptowaniem tej Polityki Prywatności.