#3 Cytatowe inspiracje - Josemaria Escrivá


Dziś chciałabym się z Wami podzielić cytatami, które znalazłam w książeczce pt."Droga", której autorem jest św. Josemaria Escrivá.
Pierwszy raz zetknęłam się z nią kilka lat temu,  zupełnie przypadkowo. Dostałam ją podczas któregoś z konkursów, w którym brałam udział, a wybierając się w długą podróż pociągiem, stwierdziłam, że ją wezmę. Przyznaję, że głównie ze względu na wielkość, bo akurat pierwsze wydanie posiadam w formacie A6. Bardzo zaciekawiły mnie myśli w niej zawarte. Większość dotyczy życia - lubię takie 'ludzkie' cytaty, które mogą okazać się wartościowe w codzienności. Co więcej św. Josemaria Escrivá jest mistrzem słowa, a swoje myśli zawsze ubierał w charakterystyczne zdania. Mi się spodobały bardzo, więc mam nadzieję, że i Wy znajdziecie coś dla siebie :)



"Niech twoje życie nie będzie bezowocne. - Bądź pożyteczny. - Zostaw ślad po sobie.- Świeć światłem swojej wiary i miłości."

 ~&~

"Wola. -Energia. -Przykład. Co ma być wykonane, wykonaj... Bez wahania... Bez oglądania się za siebie..."

~&~

"Nie mów: "Taki już jestem... To sprawa mojego charakteru". Nie, to sprawa braku charakteru. Bądź mężny - esto vir."

~&~

"Naucz się mówić 'nie'."

~&~

"Spokój. - Po co się złościć, skoro złością obrażasz Pana Boga, robisz przykrość bliźniemu, sam czujesz się źle...? Przecież w końcu i tak będziesz musiał się uspokoić."

~&~

"Odpędź od siebie te zbędne myśli, które są co najmniej stratą czasu."

~&~

"Nie odkładaj pracy na jutro."

~&~

"Nie wpadaj w tę chorobę charakteru, której objawami są: brak stałości we wszystkim, beztroska w działaniu i mówieniu, roztrzepanie... jednym słowem - lekkomyślność. A lekkomyślność - nie zapominaj o tym - sprawia, że twoje codzienne plany pozostają puste (tak bardzo wypełnione pustką). Jeżeli nie przeciwdziałasz od razu - dziś, a nie jutro! - dojdzie to tego, że twoje życie stanie się martwe i bezużyteczne."

~&~

"Siła woli. To cecha niezwykle ważna. Nie lekceważ rzeczy drobnych - one nigdy nie są bezsensowne ani mało ważne."

~&~

"Nigdy nie chcesz powiedzieć 'całej prawdy'. Czasem... z uprzejmości. Kiedy indziej - najczęściej  - aby sobie lub komuś nie sprawiać przykrości.  A zawsze... z tchórzostwa. W ten sposób, nie pogłębiając swojej refleksji, nigdy nie będziesz człowiekiem zdolnym do głębokiej oceny."

~&~

"Dlaczego masz tak zmienny charakter? Kiedyż wreszcie poświęcisz się jednemu celowi? - Porzuć swoje zamiłowanie do kładzenia kamieni węgielnych, a połóż ową ostatnią cegłę chociaż na jednym z twoich projektów."

~&~

"Iść za duchem czasów? Określenie "trzeba iść z duchem czasów" jest wzięte ze słownika tych, którzy rezygnują z walki - wygodnisiów, chytrusów lub tchórzy - gdyż z góry czują się pokonani."
---


Który z cytatów przypadł Wam najbardziej do gustu? Ja moje ulubione pogrubiłam :) 
Pozdrawiam Was serdecznie!

Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba - Nie lekceważ rzeczy drobnych - one nigdy nie są bezsensowne ani mało ważne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytat o sile woli jest najlepszy. Najbardziej do mnie trafia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej podoba mi się cytat o nieodkładaniu pracy na jutro oraz o sile woli, pewnie dlatego że mam z tym problem ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapoznaj się z aktualną Polityką Prywatności bloga Sercem & Pasją pisane Marzenia.
Korzystanie z bloga i pozostawienie komentarza jest jednoznaczne z zaakceptowaniem tej Polityki Prywatności.

Odwiedziny w ostatnie 30 dni

Zapoznaj się z aktualną Polityką Prywatności bloga Sercem & Pasją pisane Marzenia.
Korzystanie z bloga i pozostawienie komentarza jest jednoznaczne z zaakceptowaniem tej Polityki Prywatności.